“Det krävs mod att fullfölja drömmar”

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2013

Pricken över i:et

Av Henriette Ståhlberg - 14 augusti 2013 00:02

 


Jag har inte riktigt pratat klart om Jelena Isinbajeva, och hennes otroliga guld! 

Hon förtjänar all uppmärksamhet som hon får för tillfället! 

 

Detta VM har utsättits för en stor skräll i herrarnas stavhoppsfinal. Men publiken hade släppt det och var nu helt fokuserade på damernas stavhoppsfinal. Jelena var den stora finalen, alla andra var bara irriterade småkryp som kunde ställa till problem för henne. Hon började som Renaud Lavillenie gjorde i herrarnas final, prick en meter lägre så rev hon första försöket på 4.65 Men till skillnad från Renaud så lyckades Jelena rädda upp allting på ett väldigt fint sätt, och lyckades förverkliga både hennes och publikens största önskan. Nog för att Jelena Isinbajeva vann ett brons vid OS förra året, och ett guld vid inomhus VM 2012, men just den där underbara känslan av att vara bäst en hel säsong saknade Jelena, det känslan hade hon inte känt på flera år. Men på hemmaplan lyckades hon, det var extremt mycket vilja, hon ville visa att hon inte var slut, att hon fortfarande kunde prestera på en hög nivå! 

 

Det Jelena gjort för det här mästerskapet är det som Usain Bolt gjort för tidigare mästerskap. Gjort mästerskapet värt att komma ihåg. Usain Bolt och Jelena Isinbajeva tänker anslagstavlor i Moskva, det är dem som alla talar om. Men ledsen Bolt, nu spelar det ingen roll att du vann guld på 100 meter eller vad du gör på 200 meter. Mästerskapet, detta VM har redan fått sin höjdpunkt. Jelena Isinbajeva har för all framtid skrivit in sig i historieböckerna som atleten som fick mer uppmärksamhet än självaste Usain Bolt, det är få förunnat att lyckas med det. Det har nog aldrig hänt innan. Men nu gjorde hon det. 

 

Som den känslomänniska jag är så satt jag hemma framför TV:n och grät under hela finalen, jag grät först för att det såg ut som att hon inte skulle vinna. Sedan grät jag av lycka när konkurrenterna rev ut sig, och när Jelena rusar iväg i lycka och gör volter och allt möjligt, då rinner tårarna, då kunde jag verkligen inte hålla tillbaka dem. Jag har alltid gillat Jelena Isinbajeva som atlet och sportikon! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henriette Ståhlberg - 31 augusti 2015 15:35

4860248010 - Bevis att jag äger denna   Här är den andra: http://nouw.com/justonelikeme/  http://nouw.com/justonelikeme/ ...

Av Henriette Ståhlberg - 10 juli 2015 19:15


Lite mer än en vecka sent, men förra veckan på tisdagen vann Sveriges U21 herrar i fotboll EM-GULD!!!  Jag blev lite smått förvånad, eller rätt mycket för det trodde jag aldrig att de skulle göra. Men grymt glad blev jag i alla fall!!!     ...

Av Henriette Ståhlberg - 24 juni 2015 22:14

Nej, det var inte Sveriges VM. Det tog slut snabbare än vad som var planerat. Vad alla för någon månad sedan trodde på. Men efter tre oavgjorda mot Nigeria, USA och Austalien i gruppen, blivit räddade vidare av Brasilien och en kross med 4-1 av Tyskl...

Av Henriette Ståhlberg - 14 juni 2015 17:10

  Det är fotbolls VM borta i Kanada, Sverige har spelat 3-3 mot Nigeria och 0-0 mot USA. Att spela oavgjort mot USA var väldigt bra, men oavgjort mot Nigeria var kanske lite sämre än vad det fanns förhoppninngar på. Imorgon natt väntar Australie...

Presentation


Alla glada tårar och alla ledsamma tårar. Alla motgångar och alla framgångar. Alla medaljer, men också alla besvikelser. Denna blogg tar dig in i detta. Denna blogg berättar också hur det går i olika sporter, för de som är på elitnivå!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ord

  Who said Second place is just the first loser?

  "Det krävs mod att fullfölja drömmar"


Ovido - Quiz & Flashcards