“Det krävs mod att fullfölja drömmar”

Alla inlägg under februari 2014

Av Henriette Ståhlberg - 16 februari 2014 21:04

     

Anna och Charlotte har varit med i alla medaljlopp, brons i Liberec (VM) 2009, silver i Holmenkollen (VM) 2011

Och så tog det här laget silver i Val di Fiemme (VM) förra året, och nu blev det guld i OS!!! Alla har jobbat ihop det här, hur bra Charlotte än är, så hade det aldrig blivit guld utan Ida och Emmas fantastiska sträckor, och Annas fantastiska kämpaglöd! Så underbart att det är guld, nu är de vart de hör hemma! 

Av Henriette Ståhlberg - 16 februari 2014 20:24

         

Mer bilder från medaljceremonin, med sjungande svenskor!! 

Av Henriette Ståhlberg - 16 februari 2014 18:45

           

Det är så sjukt underbart att se de le på det sättet som de gör!!! Underbart medaljceremoni, och "Du gamla du fria" är så vacker ibland alltså :D 

Av Henriette Ståhlberg - 16 februari 2014 16:55

       

Det totala extrema lyckan efter ett guld i OS är nog den roligaste och häftigaste lyckan att se! 

Av Henriette Ståhlberg - 16 februari 2014 13:27

Dagarna går, Sveriges succé fortsätter, det här är så sjukt!!! 

Igår vann damerna stafettguld!! Idag vinner herrarna guld!!!! De försvarar guldet från Vancover!!! Detta är så underbart!! 

Det är sinnessjukt igen, jag vet inte vad jag ska mig till! Det är så fantastiskt, Sverige hade som mål att ta 10 medaljer i OS, sammanlagt, nu har bara längdskidåkarna tagit nio medaljer!!! Galet, sinnessjukt, jag dööör!!! 

Grattis så sjukt mycket, Lars Nelson, Daniel Richardsson, Johan Olsson och Marcus Hellner!! 

         

Av Henriette Ståhlberg - 15 februari 2014 22:16

Först börjar Ida Ingemarsdotter med att åka fantastiskt!!

Emma Wikén åker som hon aldrig gjort annat än att åka i OS-stafetter!! 

Anna Haag visar rutin, och släpper istället för att gå sig stum. 

Sedan så har vi Charlotte Kalla, hon har 26 sekunder upp till Finland och Tyskland, och åker otroligt, och så har hon ork till att spurta ner både finskan och tyskan!! 

Charlotte kommer in i mål, Ida, Emma och Anna springer fram till henne, och slänger sig på henne, och höll på att kväva Charlotte också, så hon fick skrika, bort, bort, jag får ingen luft... Men de var ju såååå glada!! 
Imorgon delas medaljena ut, och förlåt grannar, men då kommer jag sjunga med till Du gamla du fria!!! 


Det som gör dagen än mer sinnessjuk, är Norge. De skulle väl egentligen bara dit och hämta guldet. Men redan på första sträckan med Heidi Weng, så vart det många sekunder upp. Sedan Therese Johaug, hon orkade inte haka på när Finland, Tyskland och Sverige drog iväg! På tredje sträckan imponerade inte Astrid Jacobsen heller, och Marit Björgen på sista stäckan, ja, herre gud, hon tappade ju så mycket så det var galet... Och Norge kom bara femma?! Sinnessjukt! 


Dagen gick så fort, jag kom nu på att jag inte hann med engelskan, jag har pluggat svenska idag, tur att det är en till dag på helgen innan måndag! 


 

Det här är min absoluta favoritbild från dagen. Man ser den totala glädjen som laget har, rent glädje! Om delad glädje är dubbel glädje, så blir väl det här fyra gånger så stor glädje!! 



Av Henriette Ståhlberg - 15 februari 2014 19:27

     

Jag älskar de här bilderna, så mycket glädje!!! 

Och bilden på Anna nedan älskar jag också!!

 

Presentation


Alla glada tårar och alla ledsamma tårar. Alla motgångar och alla framgångar. Alla medaljer, men också alla besvikelser. Denna blogg tar dig in i detta. Denna blogg berättar också hur det går i olika sporter, för de som är på elitnivå!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ord

  Who said Second place is just the first loser?

  "Det krävs mod att fullfölja drömmar"


Ovido - Quiz & Flashcards