“Det krävs mod att fullfölja drömmar”

Direktlänk till inlägg 29 juli 2013

Det blev så mycket bättre än målet

Av Henriette Ståhlberg - 29 juli 2013 00:16

Jag har snabbt och enkelt lämnat fotbollen som du kanske förstår. 

Jag är över till simning och tänkte berätta om hur det gick i kvällssimningen, där Sarah Sjöström simmade semifinal på 100 meter fjäril. Det gick helt kanon och även om hon inte simmade under 57 sekunder så gick hon till final med snabbaste tiden. 

Som du kan läsa i ett tidigare inlägg, så håller jag tummarna för att det inte ska bli ytterligare än fjärdeplats, men jag ska inte sätta upp några förväntningar utan bara hålla tummarna och se. Gör det du med! 


Sverige (damer) simmade även stafett, och där var målet en finalplats, och det blev det. I finalen simmade alla fyra jättebra, och laget kom fyra. Visst det är en fjärdeplats, och en fjärdeplats kan kännas tråkig, men alla var så himla nöjda, då de var ett lag som skulle ha svårt att ens gå vidare till en final, och då alla simmade på toppen av sin förmåga. 


Det är sånt som gör mig så glad, när idrottare som gör väldigt bra ifrån sig kan vara glada över det även om de inte vinner. Kan skriva ut vad Sarah Sjöström sa efter lagkampen: 


"Jag är otroligt glad, och väldigt stolt. Vi simmar på ett sätt som vi inte gjort på väldigt länge. Vi presterar på en nivå som är fjärde bäst i världen, det är otroligt Vi gör det när ingen tror det, vi gör det med ett ungt lag. Laget är ungt, men vi simmar med en otrolig glädje. Vi simmar på lagpers, och det är utan Therese Alshammar i laget, det bevisar att vi har en tid i simning även när Therese slutar helt. Vi är otroligt glada för hennes skull att hon blivit mamma, men vi ser fram emot att tävla med och mot henne igen. Men en dag slutar hon, det gör vi med, men hon gör det antagligen innan, och då har vi en framtid efter det också, så det är extremt roligt att veta!" 

 


Måste även tillägga att Sarah simmar final senare idag. Klockan har ju slagit över midnatt. 

Det var idag ett år sedan hon var favorit i OS, men kom fyra, idag på pricken. Men jag tror inte att hon vet det, eller om hon gör det så kopplar hon av det helt och simmar på en annan nivå, och på det sätt som vi vet att hon kan simma. För när Sarah simmar som hon kan, då är hon bäst i världen, då finns det inte någon som vinner över henne!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henriette Ståhlberg - 31 augusti 2015 15:35

4860248010 - Bevis att jag äger denna   Här är den andra: http://nouw.com/justonelikeme/  http://nouw.com/justonelikeme/ ...

Av Henriette Ståhlberg - 10 juli 2015 19:15


Lite mer än en vecka sent, men förra veckan på tisdagen vann Sveriges U21 herrar i fotboll EM-GULD!!!  Jag blev lite smått förvånad, eller rätt mycket för det trodde jag aldrig att de skulle göra. Men grymt glad blev jag i alla fall!!!     ...

Av Henriette Ståhlberg - 24 juni 2015 22:14

Nej, det var inte Sveriges VM. Det tog slut snabbare än vad som var planerat. Vad alla för någon månad sedan trodde på. Men efter tre oavgjorda mot Nigeria, USA och Austalien i gruppen, blivit räddade vidare av Brasilien och en kross med 4-1 av Tyskl...

Av Henriette Ståhlberg - 14 juni 2015 17:10

  Det är fotbolls VM borta i Kanada, Sverige har spelat 3-3 mot Nigeria och 0-0 mot USA. Att spela oavgjort mot USA var väldigt bra, men oavgjort mot Nigeria var kanske lite sämre än vad det fanns förhoppninngar på. Imorgon natt väntar Australie...

Presentation


Alla glada tårar och alla ledsamma tårar. Alla motgångar och alla framgångar. Alla medaljer, men också alla besvikelser. Denna blogg tar dig in i detta. Denna blogg berättar också hur det går i olika sporter, för de som är på elitnivå!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ord

  Who said Second place is just the first loser?

  "Det krävs mod att fullfölja drömmar"


Ovido - Quiz & Flashcards