“Det krävs mod att fullfölja drömmar”

Direktlänk till inlägg 6 januari 2015

Jag känner att Norge drar ifrån och att den topp vi hade nu försvann (Eller nått åt det hållet)

Av Henriette Ståhlberg - 6 januari 2015 15:24

Norges damer är alldeles för överlägsna och de tog idag en till trippel i sprinten i Tour de Ski. Att säga vem som vann har blivit tråkigt eftersom det är samma namn som står högst upp hela tiden. Det var nämligen Marit (Superwoman) Björgen som var starkast idag också. Som ni märker så får Marit återigen heta superwoman men det förtjänar hon verkligen för nu är hon verkligen den starkaste. Heidi (Som nu tar över hitwoman) gjorde idag som hon gjort de andra två dagarna också och tog en andra plats. Ingvild Flugstad Östberg avslutade den norska dominansen med en tredje plats. 


Igår skrev jag att fjärde platsen är en seger i en division där Norge inte är med och med det i åtanken så har ju Stina Nilsson två segrar i den världen. Stina kom nämligen fyra idag också men en fjärdeplats som gav mersmak. För hon blev av med staven i starten, men hon slog ändå två åkare och där bland den olympiska mästarinnan Maiken Caspersen Falla! Men stor sannorlikhet hade Stina varit på pallen om staven varit hel från början och jag tror hon hade haft en chans att ta Marit också, men det är lätt att säga nu i efterhand. Jag ska ju på VM i Falun och därbland på sprinten och det ska bli sjukt kul och med Stina i denna form så kommer det säkert bli kalaskul! 


I all norsk dominans tycker jag vi drömmer oss tillbaka när det var blått och gult och svenska segrar! 

 Charlotte Kalla vann ju faktiskt hela Touren 2007/2008!


Och i en skiathlon under Touren 2011 så vann Anna Haag och Charlotte Kalla kom tvåa och det har ni några fina bilder på här under!

     

Miss this days! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henriette Ståhlberg - 31 augusti 2015 15:35

4860248010 - Bevis att jag äger denna   Här är den andra: http://nouw.com/justonelikeme/  http://nouw.com/justonelikeme/ ...

Av Henriette Ståhlberg - 10 juli 2015 19:15


Lite mer än en vecka sent, men förra veckan på tisdagen vann Sveriges U21 herrar i fotboll EM-GULD!!!  Jag blev lite smått förvånad, eller rätt mycket för det trodde jag aldrig att de skulle göra. Men grymt glad blev jag i alla fall!!!     ...

Av Henriette Ståhlberg - 24 juni 2015 22:14

Nej, det var inte Sveriges VM. Det tog slut snabbare än vad som var planerat. Vad alla för någon månad sedan trodde på. Men efter tre oavgjorda mot Nigeria, USA och Austalien i gruppen, blivit räddade vidare av Brasilien och en kross med 4-1 av Tyskl...

Av Henriette Ståhlberg - 14 juni 2015 17:10

  Det är fotbolls VM borta i Kanada, Sverige har spelat 3-3 mot Nigeria och 0-0 mot USA. Att spela oavgjort mot USA var väldigt bra, men oavgjort mot Nigeria var kanske lite sämre än vad det fanns förhoppninngar på. Imorgon natt väntar Australie...

Presentation


Alla glada tårar och alla ledsamma tårar. Alla motgångar och alla framgångar. Alla medaljer, men också alla besvikelser. Denna blogg tar dig in i detta. Denna blogg berättar också hur det går i olika sporter, för de som är på elitnivå!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ord

  Who said Second place is just the first loser?

  "Det krävs mod att fullfölja drömmar"


Skapa flashcards