“Det krävs mod att fullfölja drömmar”

Direktlänk till inlägg 5 januari 2015

Norge---- Helt enkelt

Av Henriette Ståhlberg - 5 januari 2015 00:24

Hej, jag är uppriktigt ledsen för hur dålig jag är på att blogga och jag är ledsen för att jag jämt kommer med dessa ursäkter. Nu är det så att det krävs en del för att jag ska orka blogga och just nu mår jag inte så bra. Jag har ont i huvudet under dagarna och det tar energi från mig. Jag försöker dagligen att blogga, men när det tar för mycket energi raderar jag inlägget istället. Jag är ledsen för det men jag måste fokusera på att börja må bra så att jag orkar med skolan som börjar på torsdag. Det är nämligen min sista termin på gymnasiet och kommer kräva mycket från mig. Men jag lovar jag kommer att uppdatera hur det går i Tour de Ski vilket jag inte gjort från gårdagen. Men jag hade tänkt göra det nu och hoppas att ni vill läsa det! 


Jag börjar med att ta en stående applåd för Norge. Speciellt tre åkare. Marit Björgen, Heidi Weng och Therese Johaug. Fan vad imponerad jag är och blir av dessa tjejer. Jag struntar i att de kommer från Norge och att det blir för mycket Norge. De har visat hela säsongen att de är bäst i världen och att de förtjänar dessa framgångar. Även om jag inte gillar Marit egentligen så måste jag bli imponerad, hon fyller 35 år i år och är bäst i världen vilket är otroligt coolt när man tänker efter! 


Dessa tre tog topp tre i damernas jaktstart över 10 km klassiskt. Therese Johaug som tidigare under säsongen vunnit över Marit med 42 sekunder i klassiskt fick idag se sig besegrad med 56 sekunder, men hon tappade 28 idag. Visst ser det bra ut för Marit, det gör det. Men det betyder inte att allting är kört och både Heidi och Therse är väldigt mycket bättre än Marit i avslutningen då de ska klättra upp för en sjukt brant slalombacke. Kan inte göra annat än att säga grattis Norge! 


Herrarna var en jämnare historia och jag tänker inte dra en lång utläggning hur förbannad jag är över de andras taktik. För några år sedan hade jag skyllt allt på Petter, men till saken hör att det inte är hans fel att de andra inte lär sig hur bra han faktiskt är på att spurta. Jag gillar inte denna människa någonstans och jag vill absolut inte se honom vinna. Men idag stod han som vinnare igen efter att ha spurtat hem segern. Vi hoppar raskt över till andra platsen där vi hittar Alex Harvy från Kanada och tredje platsen gick till Sveriges Calle Halfvarsson!! Denna svensk har varit bra hela säsongen och jag hoppas att han behåller formen fram till VM i Falun som startar om 44 dagar, vilket är väldigt snart om man tänker efter! 


Lycka till alla ni underbara skidåkare och ni som inte är lika underbara får väl åka som ni vill åka, betyder det att ni ska vinna så får det väl vara så. 

Till er läsare vill jag bara säga godnatt och säga på återseende! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henriette Ståhlberg - 31 augusti 2015 15:35

4860248010 - Bevis att jag äger denna   Här är den andra: http://nouw.com/justonelikeme/  http://nouw.com/justonelikeme/ ...

Av Henriette Ståhlberg - 10 juli 2015 19:15


Lite mer än en vecka sent, men förra veckan på tisdagen vann Sveriges U21 herrar i fotboll EM-GULD!!!  Jag blev lite smått förvånad, eller rätt mycket för det trodde jag aldrig att de skulle göra. Men grymt glad blev jag i alla fall!!!     ...

Av Henriette Ståhlberg - 24 juni 2015 22:14

Nej, det var inte Sveriges VM. Det tog slut snabbare än vad som var planerat. Vad alla för någon månad sedan trodde på. Men efter tre oavgjorda mot Nigeria, USA och Austalien i gruppen, blivit räddade vidare av Brasilien och en kross med 4-1 av Tyskl...

Av Henriette Ståhlberg - 14 juni 2015 17:10

  Det är fotbolls VM borta i Kanada, Sverige har spelat 3-3 mot Nigeria och 0-0 mot USA. Att spela oavgjort mot USA var väldigt bra, men oavgjort mot Nigeria var kanske lite sämre än vad det fanns förhoppninngar på. Imorgon natt väntar Australie...

Presentation


Alla glada tårar och alla ledsamma tårar. Alla motgångar och alla framgångar. Alla medaljer, men också alla besvikelser. Denna blogg tar dig in i detta. Denna blogg berättar också hur det går i olika sporter, för de som är på elitnivå!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ord

  Who said Second place is just the first loser?

  "Det krävs mod att fullfölja drömmar"


Skapa flashcards