“Det krävs mod att fullfölja drömmar”

Alla inlägg den 3 januari 2015

Av Henriette Ståhlberg - 3 januari 2015 22:18

Fattar ni att det är 2015? Hur galet snabbt har inte det gått egentligen? Jag ska på VM i Falun om 47 dagar, helt sinnessjukt!! :D Plus att jag tar studenten i år :D 


Nu så ska jag berätta att Tour de Ski började idag och den tävlingen har jag sett fram emot sedan Therese Johaug och Martin Johnsrud Sunby stod som segrare i Touren för knappt ett år sedan! Idag körde damera drygt 3 km och herrarna drygt 4 km och det blev Norge på damsidan och Schweiz på herrsidan. 


Damerna 

1. Marit (Hitwoman) Björgen - Norge

2. Heidi Weng - Norge

3. Ragnhild Haga - Norge

 

Herrarna

1. Dario Cologna- Schweiz 

2. Calle Halfvarsson - Sverige (!!!) 

3. Petter (Kommer aldrig glömma vad du gjorde) Northug - Norge

 

Norge gånger 3 som så många gånger förr.

Presentation


Alla glada tårar och alla ledsamma tårar. Alla motgångar och alla framgångar. Alla medaljer, men också alla besvikelser. Denna blogg tar dig in i detta. Denna blogg berättar också hur det går i olika sporter, för de som är på elitnivå!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ord

  Who said Second place is just the first loser?

  "Det krävs mod att fullfölja drömmar"


Skapa flashcards