“Det krävs mod att fullfölja drömmar”

Alla inlägg den 30 november 2013

Av Henriette Ståhlberg - 30 november 2013 23:18

Nu ska jag lägga mig, viktiga tävlingar imorgon! 

Jaktstart i längd, damerna åker storslalom, och så jaktstart i skidskytte, där Fredrik Lindström ligger tvåa!! 
God natt, så hörs vi imorgon! :) 

Av Henriette Ståhlberg - 30 november 2013 22:52

Eller vad säger ni? 

     

Av Henriette Ståhlberg - 30 november 2013 22:41

Tre starter, tre segrar 


Lara Gut 

 

Av Henriette Ståhlberg - 30 november 2013 22:22

Jag måste be om ursäkt att jag skrivit Women istället för Woman... 

Men hur som helst så måste jag komma på ett nytt namn till Marit eller Justyna båda kan ju inte kallas Superwoman. 

Therese är ju Powerwoman, så det funkar inte heller. 

Så jag har valt att prova Hitwoman på Marit, ett extremt konstigt ord som inte finns. Utan jag lät bara fantasin flöda. 

Det jag menar är att Marit är proffs på att slå, absolut inte bokstavligen, utan fån det utgångsläge hon har. Leder hon, så slår hon där ifrån, annars slår hon ur underläge. 

Så nu mer heter de: 

Justyna (Superwoman) Kowalczyk

Therese (Powerwoman) Johaug

Marit (Hitwoman) Björgen. 


Och så heter ju Petter grisen också, så det blir perfekt! 



Av Henriette Ståhlberg - 30 november 2013 21:02

Okej, det var inget nytt, jag gråter jämt och ständigt, men ändå.

Sveriges damer i curling vann EM-guld idag! 

Jag gråter inte för att de vann guldet, utan mer för att jag är glad, att de visar att de kan ersätta Anette. Eller ersätta och ersätta, svårt att ersätta Anette, men de gör inte Sveriges OS chanser allt för små. 

Men EM-guld är alltid trevligt!!

   

Av Henriette Ståhlberg - 30 november 2013 15:47

Idag har det varit VC-premiär i skidor! 

Historien upprepar sig. 2 norskor, en polska, allt är som vanligt. 

Idag stod 5 km klassiskt på schemat, och jag kan börja med att säga att Charlotte Kalla kom femma!! Detta var mycket bra för att vara Charlotte och klassiskt! 

Trea kom Therese (Powerwomen) Johaug, Marit (Superwomen) Björgen tvåa. 

Vinnaren blev där med Justyna (Superwomen) Kowalczyk!!! Som öppnat säsongen perfekt, då hon vann sprinten igår också :) 

Imorgon är det jaktstart.

Justyna går ut först, Marit 25.7 sekunder bakom, Therese och Charlotte 45 sekunder bakom.

Anna Olsson trodde inte att Justyna skulle vinna imorgon, då det är fristil imorgon, men vi får väl se!

   

Presentation


Alla glada tårar och alla ledsamma tårar. Alla motgångar och alla framgångar. Alla medaljer, men också alla besvikelser. Denna blogg tar dig in i detta. Denna blogg berättar också hur det går i olika sporter, för de som är på elitnivå!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ord

  Who said Second place is just the first loser?

  "Det krävs mod att fullfölja drömmar"


Ovido - Quiz & Flashcards