“Det krävs mod att fullfölja drömmar”

Alla inlägg under augusti 2013

Av Henriette Ståhlberg - 6 augusti 2013 22:53

Europas bästa fotbollsspelare ska utses på både dam och herrsidan, men låt oss hoppa över det tråkiga och gå till damsidan direkt! 


Plats 4-10 har avslutats ooch utsätts redan, och där fann sig två svenskor!! 


På plats 7, Nilla!! 

 


På plats 6, Seger!! 

 


Men topp tre återstår och det kommer avgöras 5 september, vi strutar i de två tyskor som finns det, för tyskor gör oss bara deprimerade, låt oss ta det den som inte är tysk där, det är nämligen en svenska!! 


Nu blir det svårt för er att gissa vem. Väldigt svårt. VA???? Är det inte svårt, nehe, okej då. 

Men en av de tre är hur som helst, LOTTA SCHELIN!!!

 

Av Henriette Ståhlberg - 6 augusti 2013 18:15

Alhaji Jeng och mästerskap brukar inte vara världens bästa kombination, han brukar allt som oftast missa finalen. Men nu ska vi inte tro illa om honom på förhand. Det är därför jag väljer att skriva lite om honom nu. När Alhaji väl får till de små detaljerna också så går det väldigt bra för honom. I VM kommer det vara en viss fransman och några tyskar som kommer bli lite överlägsna, men om allt stämmer, så tror jag att Alhaji Jeng kan få en skön revansch för de tidigare mästerskapen, och ta sig till final. 

 

Av Henriette Ståhlberg - 6 augusti 2013 16:15

Sofia Linde håller på med sjukamp, vilket kanske inte är världens lättaste gren att hålla på med när man är svensk. Inte för att svenskor har sämre förutsättningar på något vis, men just för att Carolina Klüft kommer från Sverige och höll på med sjukamp och vann allt som gick att vinna! Det kan lätt bli att folk runt omkring sätter höga krav då de vet att vi lyckats i sjukamp förut, men blir besvikna när vi inte kommer upp i den nivån nu för tiden. 

Sofia Linde har visat för folket att hon blir en att räkna med i framtiden, hon är liksom född 1995 och i IEM i Göteborg i vintras gick hon in och var jättebra, och var bara 4 poäng från Carolina Klüfts svenska juniorrekord i femkamp, så Sofia Linde är ett framtids namn! 

 

Av Henriette Ståhlberg - 6 augusti 2013 14:15

Jag kommer senare idag tala om fler av atleterna och deras möjligheter.

Jag har dock haft svårt att välja ut någon på herrsidan, som räknas som ett stort hopp, men jag ska gör mitt bästa för att säga lite bra saker om en till. 

Håll ut, det kommer mer senare som sagt! 

Av Henriette Ståhlberg - 6 augusti 2013 13:30

Jag och tyska är inte kompisar så, jag hoppas rubriken är rätt av den lilla tyska jag kan. 

Jag tänke berätta för er som inte visste det att Nilla Fischer ska byta klubb från Linköping till tyska Wolfsburg.

Nilla var väldigt eftersökt efter hennes fantstiska insats under EM, och det blev som sagt Wolfsburg! De vann champions league förra säsongen och var det ända laget som lyckades vinna över Lyon under säsongen. 

 

Av Henriette Ståhlberg - 6 augusti 2013 12:30

Josefine Öqvist lämnar Kristianstad för franska Montpellier. 

För att vara ärlig har jag ingen aning om vad det är för lag. 

De franska lag jag håller reda på är på damsidan Lyon och PSG för att Lotta spelar i Lyon och Kosovare i PSG, så jag vet inget om Montpellier. Men jag kommer antagligen börja följa den klubben nu också, när Josefine ska byta dit! Lycka till säger vi till henne! 

 

Av Henriette Ståhlberg - 6 augusti 2013 12:15

Nil de Oliveira, han har gått fram väldigt snabbt de senaste åren! 

Innan har man hört om honom, och att han vunnit många SM-guld och så, men man har liksom aldrig sätt honom göra något stort på internationell nivå. 

Förra året blev han uttagen till EM, och då kom han femma! Det var verkligen superbra! 

Jag tror personligen att konkurensen är lite väl hård för Nils bästa, men jag hoppas han kan springa snabbt, och strunta i att konkurenterna är dem de är! 

 

Av Henriette Ståhlberg - 6 augusti 2013 09:15

Erica Jarder har jag bett er att lägga på minnet, så jag hoppas ni gjort det!

Erica har i år blivit helt otroligt jättebra, och idag så förväntar vi oss nästan att hon ska hoppa långt.

När hon har en tävling när hon hoppar 6.52 blir man nästan besviken, om hon hade gjort det förra året hade vi jublat, men som sagt, nu vet vi att hon kan mer!

I VM ser jag ljust på hennes resultat, jag tror det kan bli roligt :D 

 



Presentation


Alla glada tårar och alla ledsamma tårar. Alla motgångar och alla framgångar. Alla medaljer, men också alla besvikelser. Denna blogg tar dig in i detta. Denna blogg berättar också hur det går i olika sporter, för de som är på elitnivå!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ord

  Who said Second place is just the first loser?

  "Det krävs mod att fullfölja drömmar"


Ovido - Quiz & Flashcards