“Det krävs mod att fullfölja drömmar”

Alla inlägg den 2 augusti 2013

Av Henriette Ståhlberg - 2 augusti 2013 21:31

   

Sarah är nog lite euphorisk, för när Maria på SVT bad henne beskriva sin silvermedalj, så sa hon: "Den är, ja, den är rund!"

Men jättekul att hon tog en medalj och fick ännu mer revansch för tidigare mästerskap.

Av Henriette Ståhlberg - 2 augusti 2013 17:59

Nu är jag verkligen nervös igen. Sådär skakigt nervös som vid 100 meter fjäril finalen. 

Men lycka till och kör hårt Sarah! 

 

Så nu har Sarah simmat finalen, och min känsla som var bra visade sig vara sann! Hon vann ett silver och är otroligt glad!! 

Efter alla fjärdeplatser så är det otroligt skönt att se Sarah igen, och jag sitter återigen och gråter, det är så himla roligt att se Sarah vara glad och lycklig, och göra det som hon är allra bäst på, nämligen simma!!!!! 

STORT J***A GRATTIS!!! 

Av Henriette Ståhlberg - 2 augusti 2013 12:47

     

Jag fann detta i ett kuvert idag! Två stycket kort med Nilla Fischers autograf! Mitt brev kom fram till henne igår, och jag fick det idag! Det var väldigt snabbt, jag är grymt lycklig!!

Av Henriette Ståhlberg - 2 augusti 2013 12:30

Sarah Sjöström simmade ju semifinalen på 100 meter frisim på svenskt rekord igår, och hon var väldigt glad, och hade en otroligt bra känsla. Men för att inte bli besviken så är hennes mål detta VM finalplatser, och det har hon ju lyckats med det nu! 


Jag har en bra känsla när det gäller finalen ikväll, och jag tror att det kan gå väldigt snabbt, men eftersom att hon inte har något medalj mål, så jag ska inte heller ha det så att jag blir besviken om det inte går vägen, men jag har som sagt en bra känsla. Säger som vanligt: 

HÅLL EN TUMME ELLER TVÅ!

Önska henne lycka till :D 


 

Av Henriette Ståhlberg - 2 augusti 2013 12:00

Snart drar friidrotts VM igång, och det är trevligt, men damernas höjdhopp kan bli en trevlig rysk historia. 

Ebba Jungmark har hoppat av VM, hon hoppar dock inte nå bra utomhus, hon har inte varit bra alls, så det är väl kanske rätt ändå. 

 

Det som är tråkigast är att Blanka Vlasic har hoppat av också, hon har ju varit skadad, men gjort en fin comeback i år. Men nu är hon skadad i en fot igen, och hoppar alltså av VM, vilket är tråkigt :( Mest eftersom att det kan bli en trevlig rysk historia, jag tror dock att en amerikanska kan blanda i sig medaljstriden, annars har jag en otäck känsla av att det kan bli trippelt ryskt. Det vore ju roligt för dem, eftersom de är på hemmaplan, men det är så tråkigt med en och samma nation på pallen, (om det inte är Sverige då :D) oavsett vilken nation det är. 

 

Av Henriette Ståhlberg - 2 augusti 2013 10:55

I det här tillfället kanske man ska säga, ett år äldre ett år bättre? 

Hur som helst, Nilla Fischer fyller 29 år idag! Så det är ju trevligt :) 

     

Presentation


Alla glada tårar och alla ledsamma tårar. Alla motgångar och alla framgångar. Alla medaljer, men också alla besvikelser. Denna blogg tar dig in i detta. Denna blogg berättar också hur det går i olika sporter, för de som är på elitnivå!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ord

  Who said Second place is just the first loser?

  "Det krävs mod att fullfölja drömmar"


Ovido - Quiz & Flashcards