“Det krävs mod att fullfölja drömmar”

Direktlänk till inlägg 31 juli 2013

Och vinnaren tar allt, I skuggan är det kallt. Så enkelt att förstå. Varför klaga då?

Av Henriette Ståhlberg - 31 juli 2013 18:55

Jag har inte uppdaterat läget i simningen på ett tag nu, men jag känner att det är dags att göra det. 

Sarah Sjöström kvalade och simmade semifinal på 200 frisim igår och tog sig till final :D 

Finalen var idag, och gissa vad hon kom? Klart hon kom fyra. Men det här var nog den skönaste fjärdeplatsen för henne. Dels för att hon inte tog sig till final i OS förra året, och dels för att hon var så sjukt trött efteråt. Hon beskrev känslan under loppet med orden "Fy fan" mest eftersom hon tyckte det var så jobbigt, så hon känner inte direkt att det är hennes gren, och ändå kom hon fyra, grymt imponerande! Även om det var synd med en fjärdeplats, så hade hon inget medalj mål, och det tog inte lika hårt som alla andra fjärdeplatser. Men i VM har hon bara första och fjärdeplatser, så ja... 

 


Sedan så har Sverige två killar med i sim-VM, den ena gör sitt första VM, nämligen Johannes Skagius!

Han kvalade på 50 meter bröstsim igår, och gick till semifinal med 15:de tid. I semifinalen simmade han fort som f*n och gick till final (!!!!!!!) med 5:te (!!!!) tid. 

Han simmade nyss final och kom sjua! Så sjukt imponerande, bara final var VM:s största skräll (eller nått åt det hållet) och är värd vilken medalj som helst! Precis vad svensk herrsimning behövde, en junior som visar vägen!! 

 

 
 
AmandaB

AmandaB

31 juli 2013 20:17

SV; tack så mycket :D ja verkligen!

MVH AmandaB

http://amandablomkvist.horseworld.se

 
Rebecka

Rebecka

31 juli 2013 21:09

Hej! Håller på med din header nu! :) Vad kul att du ville att jag skulle fixa en åt dig ! :) Vill du ha någon bild med på dig eller bara det du skrev? Sen behöver jag din email också så jag kan skicka headern till dig när den är klar! :)

http://rebeckajakobsson.bloggplatsen.se

 
Rebecka

Rebecka

31 juli 2013 22:23

Hej! Publicerade inte kommentaren! :) Skickar din header till din mailadress , bara att kommentera om du vill att jag ska ändra något! Den blev svartvit, hoppas det är okej! Det går även att fixa "rymdbakgrund" osv, om du vill ha något färglatt i hedern, eller kanske en sverige flagga eller något? Vill du att jag ändrar det så är det bara att höra av dig i min blogg!

Hoppas du blir nöjd! Kram! :)

http://rebeckajakobsson.bloggplatsen.se

 
Rebecka

Rebecka

31 juli 2013 22:42

Hej! Tänkte bara kolla så att du vet att om du lägger till headern får du rosa bakgrund , samma som du har på hela bloggen! Men vill du endå ha en annan färg? Du kan ju testa och se hur det blir! :) Svara i min blogg ! Om du inte vill ha det så så skickar jag lite alternativ på olika bakgrunder till din mail så kan du välja själv! :)

P.s Va det rätt med skidåkarna? hehe..va lite osäker .. ;)

Kram"!

http://rebeckajakobsson.bloggplatsen.se

Henriette Ståhlberg

31 juli 2013 22:47

Tack så jättemycket :D
Jag svarade på din blogg :)
På bilden med Petter Northug var det Marcus Hellner, men det gör inget, jag tycker om Marcus också :D
På andra bilden var det Emil längst fram:D
Kanon!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henriette Ståhlberg - 31 augusti 2015 15:35

4860248010 - Bevis att jag äger denna   Här är den andra: http://nouw.com/justonelikeme/  http://nouw.com/justonelikeme/ ...

Av Henriette Ståhlberg - 10 juli 2015 19:15


Lite mer än en vecka sent, men förra veckan på tisdagen vann Sveriges U21 herrar i fotboll EM-GULD!!!  Jag blev lite smått förvånad, eller rätt mycket för det trodde jag aldrig att de skulle göra. Men grymt glad blev jag i alla fall!!!     ...

Av Henriette Ståhlberg - 24 juni 2015 22:14

Nej, det var inte Sveriges VM. Det tog slut snabbare än vad som var planerat. Vad alla för någon månad sedan trodde på. Men efter tre oavgjorda mot Nigeria, USA och Austalien i gruppen, blivit räddade vidare av Brasilien och en kross med 4-1 av Tyskl...

Av Henriette Ståhlberg - 14 juni 2015 17:10

  Det är fotbolls VM borta i Kanada, Sverige har spelat 3-3 mot Nigeria och 0-0 mot USA. Att spela oavgjort mot USA var väldigt bra, men oavgjort mot Nigeria var kanske lite sämre än vad det fanns förhoppninngar på. Imorgon natt väntar Australie...

Presentation


Alla glada tårar och alla ledsamma tårar. Alla motgångar och alla framgångar. Alla medaljer, men också alla besvikelser. Denna blogg tar dig in i detta. Denna blogg berättar också hur det går i olika sporter, för de som är på elitnivå!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ord

  Who said Second place is just the first loser?

  "Det krävs mod att fullfölja drömmar"


Ovido - Quiz & Flashcards