“Det krävs mod att fullfölja drömmar”

Direktlänk till inlägg 30 juli 2013

Igår, Idag och framöver

Av Henriette Ståhlberg - 30 juli 2013 11:09

För ett år sedan grät jag, med ett tomt hål inom mig. Jag är en sådan otrolig sportmänniska, jag sörjer med atleterna när det går dåligt för dem, jag kan bli riktigt, riktigt ledsen och det kan vara väldigt svårt för mig att släppa det.


Igår grät jag igen, på grund av samma människa, men av en helt annan anledning. Jag log inombords, denna gång var allting av ren sann glädje. På samma vis som jag sörjer med atleterna när det inte går bra, på samma vis gläds jag med dem i medgång. Jag blir så otroligt lycklig, och jag får nypa mig själv, så att jag kommer ihåg att jag inte känner dem, utan är en väldigt ivrig suport.


När Sarah simmade igår var jag otroligt nervös, jag önskade henne verkligen en framgång. Att hon ännu en gång skulle få titulera sig världsmästare, eller i alla fall få stå på en mästerskapspall, och känna den lyckan ännu en gång.


Sarah öppnade fort, men inte snabbast, men när hon bara var 34 hundradelar efter danskan vid 50 meter, kände jag det, det skulle bli guld, hon skulle få den sköna revanschen, och hon skulle få bevisa att hon kan resa sig och vara bättre än någonsin. När Sarah utbrast i ett glädjevrål då såg man vad hon kände. Att det var en enorm lättnad, och en stor lycka, och en väldigt skön guldmedalj.


Mitt i all guldyra så gjorde Jennie Johansson ett väldigt bra lopp och tog sig till final på 100 meter bröstsim, och hur starkt det än var, så blir det så litet när man precis sätt Sarah vinna guld. Det som var fantastiskt på 100 meter bröstsim, var 16 åriga Rūta Meilutytė. Hon simmade snabbt som en kanon, och slog världsrekord. Förra året i OS, hade vi gapat ännu mer än vi gör i år, då hade vi inget guld, och hur fantastisk Rūta Meilutytė än är, så känner vi inte samma glädje i år med henne, som när hon vann OS-guld förra året. Men lita på att hon kommer simma snabbt i finalen ikväll, och antagligen lämna konkurrenterna bakom sig. 

 
 
AmandaB

AmandaB

31 juli 2013 10:48

Allt bra idag? :D

MVH AmandaB

http://amandablomkvist.horseworld.se

Henriette Ståhlberg

31 juli 2013 18:52

Ja tack allt är bra :D

Tack för att du frågade :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henriette Ståhlberg - 31 augusti 2015 15:35

4860248010 - Bevis att jag äger denna   Här är den andra: http://nouw.com/justonelikeme/  http://nouw.com/justonelikeme/ ...

Av Henriette Ståhlberg - 10 juli 2015 19:15


Lite mer än en vecka sent, men förra veckan på tisdagen vann Sveriges U21 herrar i fotboll EM-GULD!!!  Jag blev lite smått förvånad, eller rätt mycket för det trodde jag aldrig att de skulle göra. Men grymt glad blev jag i alla fall!!!     ...

Av Henriette Ståhlberg - 24 juni 2015 22:14

Nej, det var inte Sveriges VM. Det tog slut snabbare än vad som var planerat. Vad alla för någon månad sedan trodde på. Men efter tre oavgjorda mot Nigeria, USA och Austalien i gruppen, blivit räddade vidare av Brasilien och en kross med 4-1 av Tyskl...

Av Henriette Ståhlberg - 14 juni 2015 17:10

  Det är fotbolls VM borta i Kanada, Sverige har spelat 3-3 mot Nigeria och 0-0 mot USA. Att spela oavgjort mot USA var väldigt bra, men oavgjort mot Nigeria var kanske lite sämre än vad det fanns förhoppninngar på. Imorgon natt väntar Australie...

Presentation


Alla glada tårar och alla ledsamma tårar. Alla motgångar och alla framgångar. Alla medaljer, men också alla besvikelser. Denna blogg tar dig in i detta. Denna blogg berättar också hur det går i olika sporter, för de som är på elitnivå!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ord

  Who said Second place is just the first loser?

  "Det krävs mod att fullfölja drömmar"


Ovido - Quiz & Flashcards