“Det krävs mod att fullfölja drömmar”

Alla inlägg under maj 2013

Av Henriette Ståhlberg - 14 maj 2013 08:45

Blir ett snabbt inlägg. Vill påminna er hockey människor om matchen ikväll, och om kvarten mot Kanada på torsdag.
Mer vill jag påminna om MM finalen med Magda, Anna och Bernt påå söndag!

Av Henriette Ståhlberg - 13 maj 2013 07:06

Vet att det här kommer bli lite halvskumt inlägg. Dels för att jag skriver från mobilen, och dels för att jag ska skriva om hockey som jag inte kan elr bryr mig om. Jag kollar dock ändå för att pappa inte ska känna sig för överlägsen. Nu är ju Schweiz lite väl bra för Sveriges bästa. Så istället blir det Kanada i kvaten. Tjoho!

Av Henriette Ståhlberg - 12 maj 2013 21:12

Semifinalen är klar, och allting gick tjejernas väg, allting. 

I den första grenen vann Anna Lindberg stort före Magdalena Forsberg, och båda krossade killarna. 

I den andra var det 90 grader. Jesper kom fyra, Bernt trea. Så var det en kamp mellan tjejerna igen. 

Magdalena vann, knappt före Anna. De krossade killarna, och de krossade den som alltid krossar. IT- Ingemar Stenmark.

Han stod i 10,39 minuter. Anna som kom tvåa stod i 12,57, och Magdalena i 12,59. Nästan 13 minuter. Sjukt ju. 

Jesper valde Bernt til nattduellen, och Bernt kunde ännu en gång ta smeknamnet Kobran. 

Så två tjejer i final! Har bara hänt en gång tidigare!

GRATTIS ANNA OCH MAGDALENA!! 

Av Henriette Ståhlberg - 12 maj 2013 19:04

Snart är det semifinal i mästarnas mästare, som jag tycker att ni ska se på :D

Anna och Magdalena får gärna gå vidare :)

   

Av Henriette Ståhlberg - 5 maj 2013 21:32

Magdalena Forsberg och Bernt Johansson är u redan klara för final i mästarnas mästare. Idag blev även Anna Lindberg och Jesper Blomqvist klara. 

Nu är det så att en tjej ska vinna i år har jag bestämt. Båda har ju fysik som jag vet inte vad, men det Anna gjorde under fysiktemat det var helt otroligt! 

Så Magda och Anna, kom igen nu!!! 


     

Presentation


Alla glada tårar och alla ledsamma tårar. Alla motgångar och alla framgångar. Alla medaljer, men också alla besvikelser. Denna blogg tar dig in i detta. Denna blogg berättar också hur det går i olika sporter, för de som är på elitnivå!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ord

  Who said Second place is just the first loser?

  "Det krävs mod att fullfölja drömmar"


Ovido - Quiz & Flashcards