“Det krävs mod att fullfölja drömmar”

Alla inlägg den 25 maj 2013

Av Henriette Ståhlberg - 25 maj 2013 20:34

Idag är det friidrott! Det var damernas höjdhopp, där Emma Green Tregaro kom tvåa på 1.91. 

Jag ska ta vinnaren snart, innan måste jag ta upp en viktig sak, en väldigt viktig sak som hänt i friidrotts världen.

I vintras i Amerikanska mästerskapen har tydligen Jennifer Suhr slagit Yelena Isinbajevas inomhus världsrekord i stavhopp. Varför har ingen sagt något om det? Det är viktig information som vi borde fått reda på. Jag menar, hon är ju den andra kvinnan i historien som ens hoppar över fem meter, och så får man inte veta att hon slår världsrekord. Dålig stil tycker jag... Nej, så kan de inte göra, det borde ju vara första sidan på sportbladet, minst. 


Nog om det, även om jag är arg... Över till dages höjd tävling, Emma kom ju tvåa. Men jag vet att ni verkligen vill veta vem som vann, att ni sitter med ångest för att ni inte får veta. Okej kanske inte, skulle ni ha ångest för det borde ni ha sätt på tävlingen. Men den som vann, är den underbara EM och VM mästarinnan, den som har hoppat 2.08, den som har varit skadad, inte tävlat sedan september 2011. Välkommen tillbaka Blanka Vlasic!!! 

Blanka gjorde comeback och vann på 1.94! 

 

Presentation


Alla glada tårar och alla ledsamma tårar. Alla motgångar och alla framgångar. Alla medaljer, men också alla besvikelser. Denna blogg tar dig in i detta. Denna blogg berättar också hur det går i olika sporter, för de som är på elitnivå!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ord

  Who said Second place is just the first loser?

  "Det krävs mod att fullfölja drömmar"


Ovido - Quiz & Flashcards