“Det krävs mod att fullfölja drömmar”

Alla inlägg under april 2013

Av Henriette Ståhlberg - 3 april 2013 20:03

Jag vaknade imorse och kände direkt att någonting var fel, inget stort, men något var fel. Lade inte ner jättemycket tid på det, utan fixade i ordning mig. 

När jag gick in på Twitter, möttes jag av tiotals: Tack Anette, Anette slutar, OS-stjärnan slutar, jag blev helt paff. WHAT? 

Klickade mig till Aftonbladet, och där var det en hel text om att Anette Norberg, curlinges största stjärna, ska sluta. 

Jag blev helt paff igen, det var inget jag väntat mig. Men när jag tänker efter, hennes mål sedan 2010 var att spela ett tredje OS 2014, och ta ett tredje guld. Nu blev inte ens hennes lag uttagna till OS, så jag förstår henne. Om fem år är hon ändå 52 år. 


Anette har varit helt otrolig, och tagit curlingen in i vardagsrummen. Innan hon kom fram, var det knappt någon som visste var curling var, men Anette tog det till en helt ny nivå. 

Så även fast hon inte läser det här, måste jag säga: TACK för alla år! 


Man får dock se henne redan på fredag! I Let's dance, så det är viktigt att heja på henne där :D


     

Presentation


Alla glada tårar och alla ledsamma tårar. Alla motgångar och alla framgångar. Alla medaljer, men också alla besvikelser. Denna blogg tar dig in i detta. Denna blogg berättar också hur det går i olika sporter, för de som är på elitnivå!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ord

  Who said Second place is just the first loser?

  "Det krävs mod att fullfölja drömmar"


Ovido - Quiz & Flashcards