“Det krävs mod att fullfölja drömmar”

Alla inlägg under mars 2013

Av Henriette Ståhlberg - 4 mars 2013 20:34

Jag tog bilder precis när Johan vunnit. 

Jag ville visa er de! Men de är inte redigerade, utan det är orginal!

               

Av Henriette Ståhlberg - 4 mars 2013 19:28

Mitt i all skidyra så har det ju varit IEM i Göteborg!! 

Det gick bra för Sverige som tog sex medaljer, varav två i damernas höjdhopp!! 


Emma Green Tregaro tog ett brons, men var kanske inte så jättenöjd. Hon ville hoppa högre och var grymt nära att klara 1.99, men ribban föll ner där på slutet. Det stannade på 1.96

Ebba Jungmark och inomhus mästerskap är en bra grej! För två år sedan hoppade hon 1.96 och fick ett brons på IEM, förra året hoppade hon 1.95 och fick silver på IVM och igår hoppade hon 1.96 och fick ett silver!! 

Hon klarade 1.96 före Emma, och därför fick Ebba silvret och Emma bronset, och guldet gick till en tjej från Spanien! 


Jag blir väldigt imponerad av speciellt Ebba, hon har en halvstukad fot, och hoppar 1.96, en höjd som hon tidigare bara klarat en gång! Så det var väldigt roligt, att båda fick lyckas på hemmaplan, där i Göteborg!! 


Super, annat kan man inte säga!! 

 

Av Henriette Ståhlberg - 3 mars 2013 17:20

Joooooohaaaaaaaan Olsson!!!!!!! 

GRATTIS BÄSTA UNDERBARA DU!!!!!! 


Det Johan gjorde på femmilen idag, slår allt som jag någonsin har sätt, det är helt sjukt!!!

Han drog iväg efter dryga halvmilen, efter milen kom Dario ikapp, men han ramlade efter 1,5 mil. Då fortsatte Johan att köra, och han körde, och Anders Södergren gick upp ett tag och bromsade. 

Hur som helst, Johan höll undan, och vann guuuuld!!!!!! 

Det är helt sjukt att vinna guld efter att ha kört 3,5 mil helt själv!!! 

HAN ÄR BÄST!!!!

 

Av Henriette Ståhlberg - 2 mars 2013 13:50

Skrev ut topp sex nu, eftersom alla får vara med på prisutdelningen! 

Det blev ett lopp som det brukar bli, Justyna (Superwomen) Kowalczyk, Therese (Powerwomen) Johaug och Marit (Superwomen) Björgen drog iväg, och ingen hade nått att sätta emot... 


Jag ska ta det kortfattat, så ni dör att tråkighet eller nått. Hur som helst försökte Justyna rycka iväg, utan att lyckas speciellt bra, sen stack Marit och där försvann Therese, och det var en norska, en polska och en kamp om guldet. Det blev spurt och där sa Marit see you later till Justyna och vann sitt fjärde guld. Justyna fick dock sin medalj även detta mästerskap. 

Fyra kom norskan Heidi Weng, femma kom tyskan Nicole Fessel, och sexa kom Anna Haag!!! Nu har det plötsligt lossnat för henne!!! 

 

Av Henriette Ståhlberg - 2 mars 2013 10:55

Hej! 

Idag är det tremilen, den börjar 12.15

Sverige ställer upp med: Anna Haag, Emma Wikén, Charlotte Kalla och Sofia Bleckur

Det lär dock bli polskt, och norskt, väldigt mycket av den sistnämnda nationen, de har fyra stycken väldigt bra tjejer! 

Therese Johaug och Marit (Superwomen) Björgen, känner ni väl igen?! 


Det var inte riktigt det jag tänkte skriva, men nu fick jag det sagt också. Tänkte tipsa om en bra krönika, som är skriven av Anna Haag, och den kan ni hitta här! 

 


Tänkte även ta och säga att Therese Johaug inte behöver oroa sig att hon inte får något jobb när hennes skidkarriär är slut. Om hon inte hittar något som passar henne, kan hon nog få både ett och annat modell jobb. Hon är lite grymt jättefin!

         

   

Av Henriette Ståhlberg - 1 mars 2013 15:36

Ja, jag har sagt det förut, och jag säger det igen. 

Sverige är ett silverland, och Norge är ett guldland. 

Idag var det herrarnas stafett i VM. 


Daniel Richardsson öppnade, och gjorde det okej, Johan Olsson gjorde det okej, Marcus Hellner gjorde det bra, och försökte rycka, men det gick sådär. Ut på sista sträckan fick Grisen precis som han ville, gå ut tillsammans med Sverige och tre, fyra andra lag. Sedan blev det promenad för dem, de åkte så sakta, så det såg ut som de gick. 

Sedan försökte Calle Halfvarsson sticka i sista backen, men grisen följde med, och sen blev det spurt och även om Calle är en bra spurtare är tyvärr Grisen också lite jättebra. Jag gillar inte Grisen, jag tror jag uttryckt mig om det. 


Men hur som helst, Sverige fick sitt sjätte silver!!! Super!! 

 

 

Presentation


Alla glada tårar och alla ledsamma tårar. Alla motgångar och alla framgångar. Alla medaljer, men också alla besvikelser. Denna blogg tar dig in i detta. Denna blogg berättar också hur det går i olika sporter, för de som är på elitnivå!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ord

  Who said Second place is just the first loser?

  "Det krävs mod att fullfölja drömmar"


Ovido - Quiz & Flashcards