“Det krävs mod att fullfölja drömmar”

Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Henriette Ståhlberg - 3 juni 2012 21:37

Pernilla Wiberg, jag gråter när jag tänker på hur det blev. Inget är Pernillas fel, och livet är inte rättvist, ingenting i detta liv som vi lever.


Men det slutar alltid på konstiga sätt för de som jag vill ska vinna...

Erica Johansson: Hon hade varit bra hela tävlingen, men i jaktstarten försvann hennes chanser när hon skulle bygga en meter med stenarna, så orättvist.

Louise Karlsson: Hon hade också varit bra under hela säsongen (Inte samma år som Erica), men i jaktstarten skulle hon sitta och få ner pulsen till den hon startade på, och hon har problem med hjärtat.

Hanna Ljungberg: Hanna var jättebra, men hon blev inte imun, och någon valde att utmana henne i nattduell där hon åkte ut.

Pernilla Wiberg: JÄVLA BERGVÄGG. (Ja, det är bergväggens fel, ingenting är Pernillas fel)


Men nu har jag och en av mina kompisar kommit på en strålande idé. Nästa år hoppas vi på att Anja Pärson är med, och är hon inte det ska vi övertala redaktionen att hon ska vara med, och när hon väl är med så ska hon vinna...

 Vem vann nu mästarnas mästare i år då? Jo Jörgen Jönsson. Han får ta och tacka Gunde Svan. Gunde skulle varit med, men han blev ju akut sjuk, och Jörgen fick hans plats. Det var då bäst för Jörgen att vinna, då antagligen Gunde hade vunnit om han hade varit med...


Hade bra

//Henriette

Av Henriette Ståhlberg - 3 juni 2012 20:43

 

Trodde inte jag skulle börja gråta om hon inte vann, men vad fan, jag är trött på manliga segrare.

Nu får vi se vem som vinner av Jörgen och Magnus, men den som skulle vunnit var Pernilla, hon hade bara otur. (Ren otur, avgjordes inte i kondition, eller fys eller något.)  Men allt är inte rättvist.

Presentation


Alla glada tårar och alla ledsamma tårar. Alla motgångar och alla framgångar. Alla medaljer, men också alla besvikelser. Denna blogg tar dig in i detta. Denna blogg berättar också hur det går i olika sporter, för de som är på elitnivå!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ord

  Who said Second place is just the first loser?

  "Det krävs mod att fullfölja drömmar"


Skapa flashcards